Pierwsze kontrole chorobowego wśród Polaków zatrudnionych zagranicą

Pierwszym przedsiębiorstwem działającym za granicą naszego kraju, które zdecydowało się na weryfikację polskich pracowników przebywających na zwolnieniach lekarskich jest niemiecka firma działająca w branży spożywczej. Projektem zajmie się największa i najbardziej doświadczona w problematyce absencji chorobowej firma konsultingowa na polskim rynku – Conperio. 

W zatrudniającej około 500 osób firmie z Niemiec znaczną część kadry stanowią Polacy. Celem ustabilizowania poziomu absencji chorobowej zdecydowano się na wprowadzenie działań kontrolnych, które będą prowadzone na terenie Polski. Umowa pomiędzy firmami została podpisana bezterminowo.

Klient z Niemiec nawiązał z nami współpracę, ponieważ zauważył podwyższony poziom absencji chorobowej wśród pracowników z Polski i prowadząc świadomą politykę kadrową zdecydował się na zaadresowanie tego problemu. Cieszymy się, że zwrócono się właśnie do nas, doceniając efekty naszej pracy u klientów z na terenie całego kraju – komentuje prezes Conperio, Mikołaj Zając.

Prowadzone przez nas działania terenowe polegają na weryfikacji pracowników przebywających na zwolnieniach lekarskich pod kątem tego, jak wykorzystują L4. Badamy szczególnie to, czy w trakcie chorobowego nie podejmują oni dodatkowej pracy lub nie wykorzystują zwolnienia lekarskiego w inny niezgody z jego przeznaczeniem sposób. W naszej pracy priorytetem jest zachowanie najwyższej jakości standardów etycznych. Na kontrolę pracownika składa się wizyta w jego miejscu zamieszkania, w trakcie której przeprowadzana jest rozmowa na temat przyczyn absencji, zbieramy również opinie pracowników dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa. Nasze działania powodują skrócenie średniego czasu trwania zwolnień i przywrócenie naturalnego poziomu absencji. Pracownicy szybciej wracają do zdrowia i swoich obowiązków w firmie, przebywają na zwolnieniu lekarskim tyle czasu, ile jest niezbędne, żeby powrócić do pełnej sprawności. Efektem naszej pracy są również podpowiedzi i rozwiązania optymalizujące poziom absencji w firmie. W trakcie współpracy z klientami identyfikujemy główne obszary i przyczyny powstawania absencji. Staramy się wskazać, w oparciu o opinie pracowników oraz know-how z innych zakładów, co można zmienić lub poprawić. – wyjaśnia Mikołaj Zając.